

Pravidla Azerothu 2022
1. Boj
-
Počet životů: odvíjí se od úspešnosti ve hře, řádově od 4 do 15.
-
Základní zranění: 2 životy (nehlásí se), hlásí se pouze vyšší/nižší zranění
-
Zásahová plocha: celé tělo s výjimkou hlavy, krku a rozkroku. Přesto doporučujeme mít helmu nebo jinou bezpečnou pokrývku hlavy.
Po zásahu se boj nepřerušuje. Kydlení není zásah. Zásah vlastní zbraní platí. -
Smrt: Hráč hraje zranění i smrt, po které leží na zemi asi 2 minuty (v BG pouze pár okamžiků). Během této doby může být třeba oživen. Poté se z mrtvoly stává dušička (dá zbraň nebo obě ruce za hlavu), která nijak nekomunikuje s ostatními postavami. A odebere se k ress pointu.
-
Oživení a léčení: probíhá v bázi dané strany (5 min), u CP skupiny, která to dovolí (5 min), nebo působením lektvarů a schopností. Po oživení disponuje postava veškerými vědomostmi.
-
Okrádání: zabitého lze obrat pouze o jeden typ věcí: všechny peníze nebo všechny svitky nebo všechny lektvary nebo jeden druh surovin (prsteny,amulety, očarování zbraní a jiné předměty krást nelze)
2. Zbraně a kostým
-
Kostým schválí organizátor při registraci (zbroj i zbraň je součást kostýmu, odpovídá tedy světu Warcraftu). Hezké kostýmy mohou být po předchozí domluvě na kp@azeroth.cz bonusovány udělením KP (kostýmovaná postava; nebude se udělovat na místě). Ohyzdné kostýmy nebudou vpuštěny do hry. Pokud máš pochyby, jestli tvůj kostým projde schvalováním, napiš na kp@azeroth.cz.
-
Kontrola zbraní: veškeré zbraně se kontrolují při registraci. Zbraně musí být měkčené, bezpečné a pěkné. Uvítáme veliké zbraně, velikost není nijak omezena.
-
Tyčové zbraně (kopí, naginaty, halapartny aj.) - mohou být používány pouze hráči se schváleným KP a k ní schválené zbrani
-
Vrhací zbraně: Vrhačky dělíme na malé (vrhací nože, malé kameny) a velké (oštěpy, velké kameny). Schvalování vzhledu bude extra přísné. Malé jsou omezené na 3 kusy a zraňují za 1 život. Velké zraňují za 2.
-
Palné zbraně: povoleny jsou pouze Loktarovky (ostatní po domluvě). Pušky nemají žádné zvýhodnění, ani průraz. Zraňují za 2 HP.
-
Projektily: Všechny projektily, šípy a šipky musí být minimálně stejně široké jako lidské oko. Organizátor může projektil podrobit destruktivní zkoušce kvality a bezpečnosti. Střílet smíte jen své projektily (pokud se nehodnete jinak).
-
Štíty: musejí být po obvodu obalené (např. provazem)
-
Neschválené zbraně: dobu hry zabavujeme (budou uloženy v suchu v bedně). Neschválené zbraně ve hře má organizátor právo zabavit a majitele vyloučit ze hry.
3. Mechaniky hry
-
KP, CP a Hrdinové mají kouzla a schopnosti. Ostatní hráči se mohou naučit určitá kouzla dle počtu získaných reputací.
-
Hrdinové jsou vůdci svých armád a napůl herní organizátoři - útočit na ně mimo BG a bitevní střety není žádoucí ani povoleno
-
Ve hře lze získat jednorázové magické svitky a lektvary, které po použití vracejte do knihovny/laboratoře.
-
Hráči si u CP mohou nechat vyrobit prsteny a amulety s trvalým efektem. Počet potřebných surovin se liší dle síly předmětu. Cena za výrobu klesá dle získané reputace u dané CP skupiny.
-
Neviditelnost se značí jednou rukou na hlavě, létání mávání rukama. Oba efekty končí přerušením či zaútočením, pokud není určeno jinak (např. speciálním předmětem)
-
Zásah kouzlem nebo schopností "s průrazem" platí jak přes štít tak i přes zbraň
-
Vyřazovací kouzla (ovce, strach atd) působí dokud zasažený hráč polohlasem neodpočítá od 15 k nule
-
Efekty se nesčítají a to ani v případě, že jsou z různých zdrojů (pokud současně svitek a požehnání poskytují silnější útok, platí nejprve jedno a pak druhé
-
Armády získávají zkušenosti za herní úspěchy. Pokud armáda získá potřebné zkušenosti pro postup na vyšší úroveň, všichni její členové postupují na vyšší úroveň. (přehled potřebých expů najdeš v tabulce na konci pravidel.
-
Zabitím hráče žádné expy nezískáváte. Expy lze získat účastní v BG a bitvách anebo plněním reputačních questů. Získané expy se odevzdávají v bázi a hrdina hlídá dosažení další úrovně.
-
Zabitím hráče žádné expy nezískáváte. Expíte v BG nebo pomocí questů.
-
Při registraci dostane každý hráč glejt na zaznamenání postupu ve hře (vemte si tužku).
-
Životy (a případně schopnosti KP) se získávají hned při postupu na danou úroveň
-
U hlavních CP skupin je možné plnit buď reputační questy (za účelem získávání reputace u dané CP skupiny) nebo questy za účelem získání surovin od dané CP skupiny.
Úroveň |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Životy |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Zkušenosti* |
- |
10 |
30 |
60 |
95 |
135 |
Počty životů na příslušných úrovních a nutný počet zkušeností k postupu na ně.
4. Co můžete potkat
-
Jsme v přírodě, takže se podle toho, prosím, chovej. Zejména nechceme: elektrocentrály, kácení živých stromů, nevyhrabaná ohniště, odhozené nedopalky, kouření v lese.
-
Neprostupná území (hory, bažiny, rybníky, potoky) jsou označena anebo jsou skutečně neprostupné (nelezte nám prosím skrz kulisy a neriskujte pád do vody)
-
Každá armáda přebývá ve svém hlavním ležení. Ostatní do něho mají přístup zapovězený. Ležení armád a CP skupin jsou nedobytná.
-
CP vám mohou zadávat drobné úkoly, za něž lze získat jejich sympatie, zlato, informace, zkušenosti, slevu na nákup zboží všeho druhu apod.
-
Platí se stříbrnými a měděnými pany (1 stříbrný = 10 měděných).
5. Organizace
-
Organizátoři nenesou zodpovědnost za případnou zdravotní újmu způsobenou nedodržováním pravidel či nezodpovědným chováním, stejně tak i v důsledku působení vyšší moci či šířením nakažlivých nemocí.
-
Fotografové i čumilové musí mít neutrální kostým (plášť, kutna) a na místě se registrovat.
-
Organizátoři si vyhrazují právo použít fotografie pořízené v průběhu akce pro prezentaci hry.
-
Na dodržování časového harmonogramu si dbá každý sým (zařiď si hodinky, nejlépe jako součást kostýmu). Přesné časy budou k dispozici na nástěnce a pravděpodobně i v bázích armád.
-
Hra je určena pro hráče starší 15 let. Neplnoletí hráči musí k registraci přinést Povolení účasti (viz web). Hráči mladší 15 let mohou přijet po předchozí domluvě a s plnoletým doprovodem.
-
Důležité herní zvraty (vypálení lesa, sesazení velitele, zabité dějové postavy) se předem konzultují s organizátory (diskuzi se v zásadě nebráníme, jen o tom chceme vědět).
-
S veškerými dotazy, pokud je není schopen zodpovědět hrdina, choďte za organizátory. Před začátkem samotné hry vám budou představeni. Informace se vždy dají získat i v herní hospodě.
Organizátoři si vyhrazují právo přizpůsobovat pravidla i během hry, zabavovat na dobu trvání akce zbraně, které se jim zdají nebezpečné, jsou v rozporu s pravidly nebo se jim prostě nezamlouvají a nemusí své rozhodnutí nikomu zdůvodňovat.
Dále si vyhrazují právo vyloučit hráče, kteří budou porušovat pravidla a táborový řád, zasahovat do všeho okolo hry, stanování, zakládání ohňů, mikcí a defekací (neboli močení a kálení) v lese i jinde. Hráči se musí přizpůsobit výhradám organizátorů a hrdinů týkajících se způsobu boje hráče. Pokud tak neučiní, budou z akce vyloučeni
Oficiální obecná pravidla larpu „Azeroth 2022“ verze 1.1.