Organizační pravidla 2024
Environment
- V místě akce nejsou povoleny elektrocentrály a kácení živých stromů.
- Ohniště musejí být vždy zakopaná (nevytvářet nekrytá ohniště).
- Odpadky se musejí vyhazovat do přidělených odpadových pytlů a je nežádoucí odpad odhazovat kamkoliv jinam.
- Dále platí zákaz kouření v lese.
- Respektujte ohraničení vymezené kulisami či prostředím samotným. Nepřekračujte/nebourejte kulisy a nevstupujte do výrazně neprostupného terénu.
- Nevstupujte do ležení nepřátelských armád.
Bezpečnost
- V případě nebezpečí platí heslo „RUDÁ STOP“, které po jeho hlasitém oznámení přerušuje hru.
- Může jej použít kdokoliv kdo si myslí, že se situace jakkoliv zvrtla (hrozí, že někoho ušlapou, spadne ze srázu nebo se prostě jen hodně horkokrevně hádá).
- Jde jen o hru a důležité je si ji užít. Všechny neshody to tedy chce řešit v klidu.
- Pokud máte výhrady k chování svých protihráčů, řešte je prostřednictvím svého hrdiny či organizátora.
Kostýmy
- Kostýmy budou schvalovány při registraci. Musí splňovat kostýmové minimum a barevně zapadat do své frakce (žádné části moderního oblečení, loga, moderní vzory, nápisy + moderní obuv zakryta nejlépe návleky).
- Pěkné kostýmy mohou být před hrou na emailu kp@azeroth.cz honorovány titulem KP (kostýmová postava).
- Nevhodné kostýmy nebudou vpuštěny do hry. Pokud si nejste jisti svým kostýmem, poraďte se na emailu kp@azeroth.cz.
Zbraně a zbroje
- Zbraně se kontrolují při registraci.
- Neschválené zbraně budou zabaveny na dobu trvání akce. V případě užívání neschválené zbraně ve hře bude uživatel vykázán ze hry.
- Rozměry zbraní nejsou nijak limitovány (čím masivnější tím lepší). Hlavní důraz je kladen na estetiku a bezpečnost (ať vaše „zbraně“, připomínají epické zbraně).
- Dřevcové zbraně (kopí, kůsy a všelijaké halapartny) mohou používat jen KP postavy válečník a lovec.
- Vrhací zbraně jsou bezpečně měkké. Malé vrhací zbraně mohou být v množství maximálně 3ks/hráč.
- Povolené palné zbraně jsou pouze Loktarovky.
- Luky a kuše s bezpečným nátahem do cca 150N.
- Projektily (šipky, šípy, koule lokterovek) musí mít dostatečně vyměkčené dopadové plochy o průměru cca 50 mm. Nesmí být poničené a nesmí obsahovat kovové a ostré části. Při registraci můžeme váš náhodný projektil podrobit destruktivní zkoušce. Střílet smíte jen vlastní projektily.
- Šípy a šipky s eurohlavicemi nebudou vpuštěny do hry.
- Štíty musejí být po obvodu obalené (provazem, měkčením či kůží).
Fotografové
- Fotograf musí mít na sobě nerušivý a zároveň barevně neutrální kostým (plášť, kutna).
- Na místě akce se musí registrovat.
- Organizátoři si vyhrazují právo použít pořízený materiál registrovaného fotografa za účelem propagace akce.
Neplnoletí účastníci
- Hra je určena pro účastníky starší 15 let.
- Neplnoletí účastníci musí přinést k registraci povolení k účasti podepsané zákonným zástupcem.
- Účastníci mladší 15 let se mohou účastnit jen po předchozí domluvě s organizátory a jejich účast je podmíněna přítomností plnoletého doprovodu.
Harmonogram
- Plán akce bude vyvěšen po dobu trvání akce na nástěnce v místě registrace.
- Každá armáda si za plnění harmonogramu ručí sama.
- V případě, že se například v čas nedostaví na plánovaný BG, vítězí ta strana, která se dostavila.
Informace
- V případě jakékoliv nesrovnalosti se neváhejte obrátit na své hrdiny či organizátory. Všichni budou před začátkem hry představeni.
- V případě důležitých herních zvratů (vypálení lesa,zavraždění krále, atd.) je třeba je prve konzultovat s organizátory.
Nevhodné chování
- Organizátoři si vyhrazují právo zabavovat vybavení (poničené zbraně, zbroje, táborové pomůcky atd.), u ktereho v průběhu akce shledali užívání za nebezpečné a to na dobu trvání akce.
- Dále si vyhrazují právo vykázat ze hry hráče, který porušuje organizační či herní pravidla nebo je jeho chování z pohledu organizátorů jinak nevhodné.
- Po dobu konání akce je důležité, aby se hráči přizpůsobili výhradám organizátorů/hrdinů ke způsobu boje achování v herní oblasti (zejména kvůli bezpečnosti).
Herní pravidla
Životy
- Základ jsou 4 životy. V průběhu hry se mohou navýšit různými efekty až na 15.
Boj
- Základní zranění všemi zbraněmi je za 2 životy (nehlásí se). Výjimkou jsou malé vrhací zbraně, které zraňují za 1. V průběhu hry se může zranění navýšit různými efekty až na 7.
- Při zásahu se hlásí jen zranění vyšší než základ.
- Platný zásah musí mít viditelný nápřah (žádné „kydlení“).
- Platný zásah musí být přizpůsobený kostýmu nepřítele. Dobržďujte své údery je-li to třeba.
- Je zakázáno útočit na krk, hlavu, rozkrok.
- Je zakázán fyzický kontakt (vytrhávání zbraní, navalování, údery, páčení, atd.).
Smrt a zmrtvýchvstání
- Klesnou-li hráči životy na 0, hraje svou smrt cca 2 minuty. Pokud ho nikdo neoživí, vrátí se do své základny nebo do základny spřátelené CP skupiny a tam se po 5 minutách oživí.<
Obírání mrtvých
- Hráče hrajícího svou smrt lze obrat o jeden typ věcí. Všechny lektvary, všechnu herní měnu, všechny svitky, všechny kusy jednoho druhu suroviny (prsteny, amulety ani očarování krást nelze).
Hráčská postava (HP)
- Hráč vpuštěný do hry za jednu z armád.
- V základu nemá žádné zvláštní schopnosti a jeho pevný počet životů se odvíjí od úrovně jeho frakce (4 - 9 životů).
- Od skupin CP postav může sbírat reputační body.
- Pokud hráč nasbírá 6 reputačních bodů, může se naučit 1. zvláštní schopnost. Pokud reputačních bodů nasbírá 12, může se naučit 2. zvláštní schopnost.
- Tyto zvláštní schopnosti se hráč může naučit jen od konkrétní CP skupina.
Kostýmová postava (KP)
- Hráč vpuštěný do hry za jednu z armád a s konkrétní rolí (kněz, lovec, válečník, atd.).
- Jeho kostým musí epicky ladit s rolí i armádou.
- V základu má 4/5 životů a jejich navyšování se odvíjí od pravidel specifického KP.
- Od 1. úrovně má magické schopnosti či dovednosti, které se s každou další zlepšují dle pravidel specifického KP.
- Přehled možných KP najdete zde.
Cizí postava (CP)
- Hráč vpuštěný do hry za nebojovou skupinu, která rozdává úkoly armádám. Odměňuje je za jejich splnění formou reputačních bodů, elixírů, lektvarů, surovin a herní měny.
- Jejich kostýmy ladí s jejich skupinou (ptačí lidé, murloci, kultisti, atd).
- Životy jsou u nich záhadno (pozor na ně).
- Přehled CP pro letošní ročník najdete zde.
Hrdina
- Každou ze soupeřících frakcí zastupuje jeden ikonický hrdina. Jde o hráče organizátora, který zastupuje svou frakci v neshodách, počítá množství dosažených úrovní a hlídá harmonogram své frakce.
- Hrdina je epický a útok na něj mimo battlegroundy (BG) je výzva.
Armády
- Základní armády jsou Forsaken, Pandareni, Aliance a Horda.
- Tyto armády spolu soupeří v postupu příběhovými událostmi formou plnění úkolů pro jednotlivé CP skupiny, dosažení 2. a 3. úrovně reputace u CP skupin, účastí v BG šarvátkách a účastí ve velkých scénářových bitvách.
- Za úspěchy získávají zkušenostní body, které jsou potřebné pro zvýšení úrovně celé armády a zesílení schopností jejich členů.
Úroveň |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Životy |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Zkušenosti |
10 |
30 |
60 |
95 |
135 |
Battlegroundy (BG)
- Herní zóny se specifickými pravidly boje, které vítězí zaručují zkušenostní body potřebné ke zvýšení úrovně.
Měna
- Platí se stříbrnými a měděnými „Pany“.
- Jeden stříbrný = deset měděných
Cílení kouzlem a průrazy
- V případě schopnosti s průrazem nebo seslaného kouzla pomocí projektilu či hole nestačí obránci běžný kryt. Zásah platí i přes štít a jediná možnost je vyhnout se.
- Některá kouzla zahrnují seslání skrze prosté ukázání na cíl. Těm se nelze ani vyhnout.
- Vyřazovací kouzla (proměna v ovci, strach atd.) působí dokud zasažený hráč pozvolna nenapočítá do patnácti nebo dokud není zasažený nepřítelem. Po celou dobu samozřejmně hraje efekt kouzla.
Trvalé efekty
- Efekty zesilující útok se nesčítají. Pokud současně svitek i požehnání poskytují silnější útok, platí nejdříve jedno a pak druhé).
- Efekty navyšující počet životů se sčítají, ale pouze do maxima 15 životů.
Očarování, lektvary a svitky
- Očarované prsteny, amulety, náhrdelníky mohou navyšovat životy nebo zvyšovat udílené zranění. Každý hráč dokáže nosit nejvýše jeden prsten, jeden amulet, jeden náhrdelník a očarovanou zbraň ve stejnou chvíli.
- Vytvářejí je CP a jejich cena se odvíjí od počtu získaných reputačních bodů u dané CP skupiny.
- Tyto předměty nelze při okrádání mrtvého zcizit a jejich efekt platí po celou dobu vlastnictví (hráč se jich tedy musí chtít zbavit).
- Svitky a lektvary jsou slabší verzí očarování, která je časově omezená a v případě obírání mrtvého ji lze sebrat navzdory majitelově nelibosti.
- Svitky a lektvary po jejich použití vracejte do knihovny či laboratoře.
Neviditelnost a létání
- V případě neviditelnosti se postava pohybuje s jednou rukou na hlavě. V takovém případě je nežádoucí na ni jakkoliv reagovat, pokud nemáte schopnost, která říká něco jiného.
- V případě letu se postava pohybuje s rozpaženýma mávajícíma rukama.
- Postava je vidět, avšak střílet na ni lze pouze vysokým obloukem.
- Jak neviditelnost, tak let končí zaútočením uživatele nebo přerušením kouzla pomocí cizího efektu.
Hesla kouzel
- Většina efektu trvá pomyslných patnáct vteřin a jsou sesilatelem předána verbálním „heslem“. Zasažený by měl tento čas odpočítat, než přestane hrát efekt kouzla.
- „Past!“ – 15 vteřin nesmíš pohnout nohama jsou „zaseklé v pasti“. Hýbeš jen trupem. Dostal si 2 zranění.
- „Omráčení!“ – Je doprovázeno platným zásahem. 15 vteřin se nehýbu. První další zásah omráčení ruší před koncem počítání. Navíc jsem dostal zranění dle zásahu.
- „Ovládnutí!“ – Je doprovázeno dotykem. Bez výhrad a váhání v 15 vteřinách splníš jakýkoliv nesebevražedný rozkaz.
- „Duel!“ – Musíš uposlechnout výzvy a odstoupit od hlavní vřavy (na nevzdálené místo, kde nemá nikdo výhodu), aby jste bojovali muž proti muži do prvního zásahu/či smrti (dle síly kouzla). Oba jste nezranitelní ostatními po dobu trvání duelu. Ani jeden nesmíte po dobu duelu ustupovat.
- „To je vše, co umíš?“ – Protivník odolal tvému zakletí.
- „Strach/Hoříš!“ – 15 vteřin hraješ děs nebo to, že hoříš a cítíš bolest z popálení (podle hesla). Nebojuješ, neutíkáš, ani se nebráníš úderům.
- „Ovce/Polymorf!“ – 15 vteřin jsi ovce nebo jiné drobné zvíře a téměř se nepohybuješ. První zásah proměnu ruší před koncem počítání.
- „Odhození!“ – Jsi odhozen alespoň 3 metry od sesilatele. Otoč se k sesilateli zády, odběhni tři metry a pak se opět zapoj do boje.
- „Taunt!“ – 15 vteřin veškeré tvé útoky směřují jen na tuto postavu. Ccheš-li někoho ohrozit, tak jen jeho.
- „Ticho!“ – 15 vteřin nemůžeš mluvit a jsou zrušeny všechny efekty kouzel, které jsi právě pronesl.
- „Vrácení kouzla!“ – Kouzlo, které si seslal se obrací proti tobě.
- „To mělo bolet?/úhyb“ – sesilatel zredukoval zranění, které utržil (jen on ví, o kolik).