
Organizační pravidla
Environment
- V místě akce nejsou povoleny elektrocentrály a kácení živých stromů.
- Ohniště musejí být vždy zakopaná (nevytvářet nekrytá ohniště).
- Odpadky se musejí vyhazovat do přidělených odpadových pytlů a je nežádoucí odpad odhazovat kamkoliv jinam.
- Dále platí zákaz kouření v lese.
- Respektujte ohraničení vymezené kulisami či prostředím samotným. Nepřekračujte/nebourejte kulisy a nevstupujte do výrazně neprostupného terénu.
- Nevstupujte do ležení nepřátelských armád.
Bezpečnost
- V případě nebezpečí platí heslo „RUDÁ STOP“, které po jeho hlasitém oznámení přerušuje hru. Může jej použít kdokoliv, kdo si myslí, že se situace jakkoliv zvrtla (hrozí, že někoho ušlapou, spadne ze srázu nebo se prostě jen hodně horkokrevně hádá).
- Jde jen o hru a důležité je si ji užít. Všechny neshody to tedy chce řešit v klidu.
- Pokud máte výhrady k chování svých protihráčů, řešte je prostřednictvím svého hrdiny či organizátora.
Kostýmy
- Kostýmy budou schvalovány při registraci. Musí splňovat kostýmové minimum a barevně zapadat do své frakce (žádné části moderního oblečení, loga, moderní vzory, nápisy + moderní obuv zakryta nejlépe návleky).
- Pěkné kostýmy mohou být před hrou na emailu kp@azeroth.cz honorovány titulem KP (kostýmová postava).
- Nevhodné kostýmy nebudou vpuštěny do hry. Pokud si nejste jisti svým kostýmem, poraďte se na emailu kp@azeroth.cz.
Zbraně a zbroje
- Zbraně se kontrolují při registraci.
- Neschválené zbraně budou zabaveny na dobu trvání akce. V případě užívání neschválené zbraně ve hře bude uživatel vykázán ze hry.
- Rozměry zbraní nejsou nijak limitovány (čím masivnější tím lepší). Hlavní důraz je kladen na estetiku a bezpečnost (ať vaše „zbraně“, připomínají epické zbraně).
- Dřevcové zbraně (kopí, kůsy a všelijaké halapartny) mohou používat jen hráči honorovaní titulem KP.
- Štíty musejí být po obvodu obalené (provazem, měkčením či kůží).
- Vrhací zbraně jsou bezpečně měkké. Malé vrhací zbraně mohou být v množství maximálně 3ks/hráč.
- Povolené palné zbraně jsou pouze Loktarovky. Luky a kuše s bezpečným nátahem do cca 150N.
- Projektily (šipky, šípy, projektily lokterovek) musí mít dostatečně vyměkčené dopadové plochy o průměru cca 50 mm. Nesmí být poničené a nesmí obsahovat kovové a ostré části.
- Šípy a šipky s vypouklými eurohlavicemi nebudou vpuštěny do hry.
- Při registraci můžeme váš náhodný projektil podrobit destruktivní zkoušce.
- Střílet smíte jen vlastní projektily.
Fotografové
- Fotograf musí mít na sobě nerušivý a zároveň barevně neutrální kostým (plášť, kutna). Na místě akce se musí registrovat.
- Organizátoři si vyhrazují právo použít pořízený materiál registrovaného fotografa za účelem propagace akce.
Neplnoletí účastníci
- Hra je určena pro účastníky starší 15 let. Neplnoletí účastníci musí přinést k registraci povolení k účasti podepsané zákonným zástupcem.
- Účastníci mladší 15 let se mohou účastnit jen po předchozí domluvě s organizátory a jejich účast je podmíněna přítomností plnoletého doprovodu.
Harmonogram
- Plán akce bude vyvěšen po dobu trvání akce na nástěnce v místě registrace.
- Každá armáda si za plnění harmonogramu ručí sama. V případě, že se například v čas nedostaví na plánovaný BG, vítězí ta strana, která se dostavila.
Informace
- V případě jakékoliv nesrovnalosti se neváhejte obrátit na své hrdiny či organizátory. Všichni budou před začátkem hry představeni.
- V případě důležitých herních zvratů (vypálení lesa, zavraždění krále, atd.) je třeba je prve konzultovat s organizátory.
Nevhodné chování
- Organizátoři si vyhrazují právo zabavovat vybavení (poničené zbraně, zbroje, táborové pomůcky atd.), u kterého v průběhu akce shledali užívání za nebezpečné a to na dobu trvání akce.
- Dále si vyhrazují právo vykázat ze hry hráče, který porušuje organizační či herní pravidla nebo je jeho chování z pohledu organizátorů jinak nevhodné.
- Po dobu konání akce je důležité, aby se hráči přizpůsobili výhradám organizátorů/hrdinů ke způsobu boje achování v herní oblasti (zejména kvůli bezpečnosti).
Organizační pravidla larpu „Azeroth 2023“ verze 1.1.
Herní pravidla
Životy
- Základ jsou 4 životy. V průběhu hry se mohou navýšit různými efekty až na 15.
Boj
- Základní zranění všemi zbraněmi je za 2 životy. Výjimkou jsou malé vrhací zbraně, které zraňují za 1. V průběhu hry se může zranění navýšit různými efekty až na 7.
- Při zásahu se hlásí jen zranění vyšší než základ.
- Platný zásah musí mít viditelný nápřah (žádné „kydlení“).
- Platný zásah musí být přizpůsobený kostýmu nepřítele. Dobržďujte své údery je-li to třeba.
- Je zakázáno útočit na krk, hlavu, rozkrok.
- Je zakázán fyzický kontakt (vytrhávání zbraní, navalování, údery, páčení, atd.).
Smrt a zmrtvýchvstání
- Klesnou-li hráči životy na 0, hraje svou smrt cca 2 minuty. Pokud tomu pravidla konkrétní potyčky neříkají jinak.
- Když není v intervalu těchto 2 minut oživen nějakou schopností, mění se v dušičku a jde do základny své frakce nebo do základny spřátelené CP skupiny (s nikým nemluví).
- Dušička se po 5 minutách u spřátelených CP, nebo ve své bázi, mění na oživeného hráče.
Obírání mrtvých
- Hráče hrajícího svou smrt lze obrat o jeden typ věcí. Všechny lektvary, všechnu herní měnu, všechny svitky, všechny kusy jednoho druhu suroviny (prsteny, amulety ani očarování krást nelze).
Hráčská postava (HP)
- Hráč vpuštěný do hry za jednu z armád.
- V základu nemá žádné zvláštní schopnosti a jeho pevný počet životů se odvíjí od úrovně jeho frakce (4 - 9 životů).
- Pokud jeho frakce nasbírá dostatek reputačních bodů, může se naučit i nějakou zvláštní schopnost.
Kostýmová postava (KP)
- Hráč vpuštěný do hry za jednu z armád a s konkrétní rolí (kněz, lovec, válečník, atd.).
- Jeho kostým musí epicky ladit s rolí i armádou.
- V základu má 4/5 životů a jejich navyšování se odvíjí od pravidel specifického KP.
- Od 1. úrovně má magické schopnosti či dovednosti, které se s každou další zlepšují dle pravidel specifického KP.
Cizí postava (CP)
- Hráč vpuštěný do hry za nebojovou skupinu, která rozdává úkoly armádám. Odměňuje je za jejich splnění formou reputačních bodů, elixírů, lektvarů, surovin a herní měny.
- Jejich kostýmy ladí s jejich skupinou (ptačí lidé, murloci, kultisti, atd).
- Životy jsou u nich záhadno (pozor na ně).
Hrdina
- Každou ze soupeřících frakcí zastupuje jeden ikonický hrdina. Jde o hráče organizátora, který zastupuje svou frakci v neshodách, počítá množství dosažených úrovní a hlídá harmonogram své frakce.
- Hrdina je epický a útok na něj mimo battlegroundy (BG) se rovná sebevraždě.
Armády
- Základní armády jsou Forsaken, Pandareni, Aliance a Horda.
- Tyto armády soupeří v postupu příběhovými událostmi formou plnění úkolů pro jednotlivé CP skupiny a účastí v BG šarvátkách.
- Za úspěchy získávají zkušenostní a reputační body, které jsou potřebné pro zvýšení úrovně celé armády a zesílení schopností jejich členů.
Úroveň |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Životy |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Zkušenosti |
10 |
30 |
60 |
95 |
135 |
Battlegroundy (BG)
- Herní zóny se specifickými pravidly boje, které vítězí zaručují zkušenostní body potřebné ke zvýšení úrovně.
Měna
- Platí se stříbrnými a měděnými „Pany“.
- Jeden stříbrný = deset měděných
Cílení kouzlem a průrazy
- V případě schopnosti s průrazem nebo seslaného kouzla pomocí projektilu či hole nestačí obránci běžný kryt. Zásah platí i přes štít a jediná možnost je vyhnout se.
- Některá kouzla zahrnují seslání skrze prosté ukázání na cíl. Těm se nelze ani vyhnout.
- Vyřazovací kouzla (proměna v ovci, strach atd.) působí dokud zasažený hráč pozvolna nenapočítá do patnácti nebo dokud není zasažený. Po celou dobu samozřejmně hraje efekt kouzla.
Trvalé efekty
- Efekty zesilující útok se nesčítají. Pokud současně svitek i požehnání poskytují silnější útok, platí nejdříve jedno a pak druhé).
- Efekty navyšující počet životů se sčítají, ale pouze do maxima 15 životů.
Očarování, lektvary a svitky
- Očarované prsteny, amulety, náhrdelníky mohou navyšovat životy nebo zvyšovat udílené zranění. Každý hráč dokáže nosit nejvýše jeden prsten, jeden amulet, jeden náhrdelník a očarovanou zbraň ve stejnou chvíli.
- Vytvářejí je CP a jejich cena se odvíjí od počtu získaných reputačních bodů u dané CP skupiny.
- Tyto předměty nelze při okrádání mrtvého zcizit a jejich efekt platí po celou dobu vlastnictví (hráč se jich tedy musí chtít zbavit).
- Svitky a lektvary jsou slabší verzí očarování, která je časově omezená a v případě obírání mrtvého ji lze sebrat navzdory majitelově nelibosti.
- Svitky a lektvary po jejich použití vracejte do knihovny či laboratoře.
Neviditelnost a létání
- V případě neviditelnosti se postava pohybuje s jednou rukou na hlavě. V takovém případě je nežádoucí na ni jakkoliv reagovat, pokud nemáte schopnost, která říká něco jiného.
- V případě letu se postava pohybuje s rozpaženýma mávajícíma rukama.
- Postava je vidět, avšak střílet na ni lze pouze vysokým obloukem.
- Jak neviditelnost, tak let končí zaútočením uživatele nebo přerušením kouzla pomocí cizího efektu.
Hesla kouzel
- Většina efektu trvá pomyslných patnáct vteřin a jsou sesilatelem předána verbálním „heslem“. Zasažený by měl tento čas odpočítat, než přestane hrát efekt kouzla.
- „Past!“ – 15 vteřin nesmíš pohnout nohama jsou „zaseklé v pasti“. Hýbeš jen trupem. Dostal si 2 zranění.
- „Omráčení!“ – Je doprovázeno platným zásahem. 15 vteřin se nehýbu. První další zásah omráčení ruší před koncem počítání. Navíc jsem dostal zranění dle zásahu.
- „Ovládnutí!“ – Je doprovázeno dotykem. Bez výhrad a váhání v 15 vteřinách splníš jakýkoliv nesebevražedný rozkaz.
- „Duel!“ – Musíš uposlechnout výzvy a odstoupit od hlavní vřavy (na nevzdálené místo, kde nemá nikdo výhodu), aby jste bojovali muž proti muži do prvního zásahu/či smrti (dle síly kouzla). Oba jste nezranitelní ostatními po dobu trvání duelu. Ani jeden nesmíte po dobu duelu ustupovat.
- „To je vše co umíš?“ – Protivník odolal tvému zakletí.
- „Strach/Hoříš!“ – 15 vteřin hraješ děs nebo to, že hoříš a cítíš bolest z popálení (podle hesla). Nebojuješ, neutíkáš, ani se nebráníš úderům.
- „Ovce/Polymorf!“ – 15 vteřin jsi ovce nebo jiné drobné zvíře a téměř se nepohybuješ. První zásah proměnu ruší před koncem počítání.
- „Odhození!“ – Jsi odhozen alespoň 3 metry od sesilatele. Otoč se k sesilateli zády, odběhni tři metry a pak se opět zapoj do boje.
- „Taunt!“ – 15 vteřin veškeré tvé útoky směřují jen na tuto postavu. Ccheš-li někoho ohrozit, tak jen jeho.
- „Ticho!“ – 15 vteřin nemůžeš mluvit a jsou zrušeny všechny efekty kouzel, které jsi právě pronesl.
- „Vrácení kouzla!“ – Kouzlo, které si seslal se obrací proti tobě.
- „To mělo bolet?/úhyb“ – sesilatel zredukoval zranění, které utržil (jen on ví o kolik).
Herní pravidla larpu „Azeroth 2023“ verze 1.2.