Azeroth 2024


Kostýmové postavy (KP)

Co je to KP

KP, nebo také Kostýmová postava je hráč, který si zažádá a splní podmínky pro udělení KP před hrou. Hlavním znakem je kvalitně a rozpoznatelně zpracovaný kostým dle popisu níže. O KP se může ucházet jakýkoliv hráč ať již při registraci na webu, nebo i později napsáním žádosti na mail kp@azeroth.cz. Procesem schvalování kostýmu jej budou provázet zodpovědní organizátoři, kteří mu případně poradí co na kostýmu zlepšit, aby mohly být podmínky pro udělění splněny. 

Jednotlivá KP

Zde najdete krátký popis jednotlivých KP, vhodné prvky kostýmu a nějaké zajímavé možnosti ztvárnění pro inspiraci. Pokud nenaleznete své vysněné KP v níže uvedeném seznamu, není problém se obrátit na KP mail. Žádné KP však nebude schvalováno na místě. Pod názvem jednoho KP se může skrývat více postav. Warlockům se doporučuje přijet s petem jinak nebudou moci používat své dovednosti v plné síle a budou slabší.

Pozn.: „Nosičem“ rozumíme něco dost měkkého na házení po lidech (nejen po lamželezech v prošívce, ale i po slečnách v lehkých šatech) a dost pěkného na to, aby se dalo věřit, že je to letící kouzlo.

 

 

Kněz

Když máte bolístku na těle, jděte za knězem. Když máte bolístku na duši, jděte za knězem. Když máte osinu v zadku, jděte za knězem. Kněží jsou služebníci Světla, vždy připravení léčit a napravovat. Žehnají svým chráněncům v boji, a pokud přesto někdo v jejich okolí padne, mohou požádat Světlo, aby mu vrátilo život. K jejich svatému poslání patří i důstojný vzhled, ať už jsou mnichy, inkvizitory, nebo následovníky měsíční bohyně Elune.

Kostým: Moudré knihy, obřadní berly a zásoby obvazů jsou vhodné doplňky ke kostýmu kněze. I jeho roucho, sutana, róba nebo cokoli uzná za vhodné nosit by mělo jasně ukazovat, že neslouží temnotě nebo se neoddává nějaké pochybné magii.

 

Pravidla pro kněze (.pdf)

 

Lovec

 Někdy je třeba vyslídit zvěda, jindy zas skropit šípy oddíl útočníků, nebo za každou cenu eliminovat cizího mága. Nikdo se pro tyto úkoly nehodí lépe než lovec, mistr ve střelbě či vrhu. Z bezpečné vzdálenosti vnáší zkázu do nepřátelských řad, a pokud se k němu přece někdo probojuje, má i pro něj v rukávu nepříjemná překvapení.

Kostým: Oděv vhodný k pohybu lesem v diskrétních barvách a trofeje s neuvěřitelnými historkami jako přidanou hodnotou jsou základní výbavou lovce. O krásném luku, kuši, pušce nebo zdobeném oštěpu se snad není třeba zmiňovat.

 

Pravidla pro lovce(.pdf)


Mág

Jistěže magie je hlavně cestou k poznání a vědou, ano, jistě. Mistři mágové jsou vzdělaní lidé na úrovni, slušně odění, orientující se v politice a diplomacii. K čemu by vám ale byla veškerá moudrost všehomíra, kdybyste nemohli čas od času nechat něco vybuchnout nebo proměnit pár otrapů v ovce? Respekt se pak zjednává daleko lépe.

Kostým: Zdobné roucho či šaty, šperky, magické hole a grimoáry jsou správnou volbou. Mágové se často ani neobtěžují tahat obyčejné zbraně, zato by měli mít slušnou zásobu krásných nosičů.

 

Pravidla pro mága(.pdf)

 

Paladin

Když temnota natáhne své spáry po obyčejných lidech, je to právě paladin, kdo jí stojí v cestě. Mohutným štítem chrání bezbranné a údery těžkého kladiva bere nepřátelům vědomí. Je schopným léčitelem a někdy jeho upřímné modlitby navrátí život. I pokud je sám v davu zuřivých protivníků, drží ho jeho víra na nohou ještě dlouho poté, co by jiní padli.

Kostým: Těžké zbraně a zářivé zbroje jsou obvyklé na paladinech. Každý paladin má u sebe svojí svatou knihu. Kterou si střeží snad více než vlastní život. 

 

Pravidla pro paladina(.pdf)

 

Rogue

Ne všichni bojují tváří v tvář nepříteli. Někteří dokonce vojákům v řadách říkají žrádlo pro děla a svůj tišší a zákeřnější styl boje, jinými odsuzovaný, berou jako profesionální přístup nebo umění. Jedy na čepelích i šipkách ve foukačce, chůze stínem, hluboké meditace a schopnost ochromit protivníka, to jsou jejich cesty k cíli.

Kostým: Spíše lehčí zbroj, ampulky s jedy, šňůry, po těle rozmístěné čepele které se na tmavém a praktickém oděvu dobře vyjímají. Dojem dobře dokreslí i tetování, amulet pro štěstí či tmavá maska. Vhodnou výzbrojí jsou nože, tesáky, šavle,nebo třeba i pružné orientální kopí.

Pravidla pro rogue(.pdf)

 

Death knight

Stát proti bojovníkům tykajícím si se Smrtí je zlý sen každého velitele. Noční můrou je pak bojovat proti tomu, komu propůjčila dar krvavé magie. Někdy rozséváním bolesti léčí svá zranění, jindy zas na meč maluje runy vlastní krví, aby snáze našel cestu do něčího srdce. Výzvu k duelu vyslovenou velitelským hlasem rytíře lze jen těžko neuposlechnout, vždyť i oživená těla poražených se sklání v jeho stínu.

Kostým:  Začerněné a překované zbroje zabitých paladinů na sobě s hrdostí nesou tito bojovníci. Oděni do černé s jasným znamením smrti na první pohled. Obludné obouruční zbraně jsou klasickými atributy Rytířů smrti.

Pravidla pro rytíře smrti(.pdf)

 

Šaman

Prudcí, divocí, nezkrotní. Takoví jsou šamani i živly kráčející v jejich stopách. Vlasy pocuchané větrem, v jedné dlani kamenná sekyrka ostrá jako mráz a v druhé sršící blesk. Někdy ochotně léčí, jindy zas nenávistně proklínají. Jakkoli jim občas nelze věřit příčetnost, budí strach, ne soucit. Pírka, kosti zvířat i podivné malby zdobí jejich oblečení a tváře, prý je chrání před duchy...jen se smějte, ale co chrání vás?

Kostým: Voodoo panenky, kostěné náhrdelníky, svazečky bylin nebo korálky jsou ozdoby šamanů. Všechny spojuje snad jen zvyk tahat spousty drobností a zdánlivě neužitečných tretek.

 

Pravidla pro šamana(.pdf)

 

Válečník

Každý, kdo vezme do ruky ostrý klacek si může říkat válečník. Pokud ovšem potká skutečného mistra zbraní a boje, zcela jistě se sám opět nazve vidlákem. Nejsou to ale jen výborně vyvážené zbraně a skvělé zbroje, co utváří válečníka, čeho je třeba se bát. Je to hlavně chlad očí, které viděly zemřít stovky, jsou to roky zkušeností, získané na vítězných taženích. Předzvěsti hostiny pro vrány, kterou nechá za sebou.

Kostým: Krásné zbraně jsou jeho hlavním atributem, zbroj výhodou. Erby nebo klanová malování, popřípadě skalpy a zuby poražených se řadí mezi vhodné doplňky.

 

Pravidla pro válečníka(.pdf)

 

Warlock

Warloci jsou bytosti, které propadli černé magii. Jejich magie je natolik temná a silná, že ji nejsou schopní čerpat z Azerothu, ale musí ji čerpat z Twisting Nether. Poskytuje jim takové množství energie, že jsou Warloci schopni vyvolávat démonická monstra a svolávat ničící kouzla a nákazy. Warlockovou hlavní zbraní je velký damage, kterým je schopný zabít spousty nepřátel za krátkou dobu. Jeho další zbraní je možnost vyvolávat různé démony. Aby byl warlock mocný, musí mít démona jinak je to prachprostý čaroděj, co si hraje s temnou magií.

Kostým: Jejich oblečení je vždy spíše z pevné látky. Samozřejmě používají i různé kožené části zbrojí. Vše je v temných barvách a zdobené lebkami a kostmi všemožných tvorů. K boji využívají hlavně magii a své démony. K jejich výbavě patří především magické hole, někteří používají kosy. 

Pravidla pro černokněžníka (.pdf)

 

 

Peti

Démoni povolaní z prázdnoty mezi světy, obludná zvířata, elementy spoutané mágy, igoři. To vše jsou hrůzy, následující obyčejné lidi z nejrůznějších důvodů. Mohou splácet dluh, může je poutat moc černokněžníka nebo to dělají z vlastní vůle. Nestvůrná síla i odolnost, krmení se na padlých nebo moc zaštítit svého pána jsou těmi příjemnějšími důsledky jejich přítomnosti.

Kostým: Měl by jasně ukazovat, že Pet rozhodně není člověk, elf, ork, zkrátka něco normálního. Drápy, tesáky, rohy, kopyta, ocasy, křídla, chapadla, choboty či hustá srst tomu rozhodně pomůžou.

Možnosti: elementál, zvíře, démon ( Imp, Void, succuba atd)

 

 

Spellbreaker

I nejsilnějšímu mágovi ohně zmrzne úsměv na rtech, když se zpoza stromu vynoří obří štít, za kterým se dá tušit Spellbreaker. Postrach všech, kteří si myslí, že magie spolehlivě vyřeší jakýkoliv konflikt. Bojovník speciálně vycvičený k boji proti magii všeho druhu, jehož štít chrání nejen svého nositele, ale i jeho spolubojovníky.

Kostým: Obří zdobený štít je základ, Spellbreakra musí poznat protivníci i spolubojovníci přes celé bojiště. Jeho výstroj doplňuje libovolná jednoruční zbraň. Typicky nosí lehkou zbroj a masku odpovídající příslušné armádě. Toto KP NENÍ vázané pouze na armádu Blood elfů.

 Pravidla pro lamače kouzel(.pdf)